joi, 19 iulie 2012


      Libertatea de a protesta... in gand

      Una dintre libertatile fundamentale ale individului este libertatea de exprimare. Evident fara tulburarea linistii publice, fara lezarea individualitatii cuiva, fara ca lucrul asta sa fie un indemn la violenta, fara ca libertatea asta de exprimare sa indemne la distrugerea ordinii de drept... si ar mai fi cativa de "fara". Ori cum pot eu sa incadrez demersul USL de astazi, demers prin care distinsii domni au depus o plangere penala impotriva a 15 fruntasi PDL-isti care au folosit sintagma "lovitura de stat"? Personal nu stiu care ar fi baza legala dar tind sa cred ca este inca una dintre formele de manipulare dar mai ales de INTIMIDARE a opiniei publice. Pai in cazul asta distinsii politicieni USL-isti ar trebui sa faca plangere penala impotriva a inca macar cateva mii de cetateni care au rostit lucrul asta. Eu sunt unul dintre cei care a folosit sintagma asta (pe acest blog) inca inainte ca aceasta sa fie fluturata public de posturile de televiziune sau de catre politicieni. Este parerea mea si mi-o mentin. A fost si continua sa fie un fel de lovitura de stat (de catifea am numit-o eu la un moment dat) desfasurata prin abuzul reglementarilor legale fortate la limita limitelor. La fel a facut si Hitler. Oare distinsii politicieni chiar sufera de amnezie? Isi mai aduc aminte cand spuneu gales si cu tandrete, din toti rarunchii, "dictaturaaaaa", "tiranieeeee" (atat de dictatura a fost ca a putut oricine sa injure in gura mare, inclusiv in presa si in salile de plen ale Parlamentului Romaniei fara sa pateasca absolut nimic)... Ba cred ca au folosit chiar si sintagma "lovitura de stat". Nu mai vorbesc despre celelalte invective.  Cred ca nici domniile lor nu au auzit vreodata proverbul romanesc "ce tie nu-ti place, altuia nu-i face". O alta forma, la fel de grava, de incalcare a dreptului de exprimare si de protest ale individului mi se pare si faptul ca, tot astazi, un individ care se manifesta impotriva presedintelui suspendat in fata sediului de campanie al acestuia din urma, a fost saltat (inclusiv la propriu) de catre jandarmi, pe motiv ca nu avea autorizatie de protest. Adica cum? Daca eu maine vreau sa protestez in favoarea presedintelui suspendat sau impotriva guzganului de stepa argintiu sau pentru imperecherea libera a omizilor suferinde de astm, o sa fiu si eu ridicat? Chiar si daca protestul meu este nezgomotos si decent si fara sa lezez individualitatea cuiva? Numai pentru ca ma prevalez de dreptul meu de a protesta? Distinsilor... in gand, in intimitatea casei mele, cu capul sub plapuma,  am voie sa protestez? Este clar ca suntem o societate bolnava si nu avem sanse sa ne facem bine prea curand.

Un comentariu:

dragoselu spunea...

Te contrazic la un singur lucru "suntem o societate bolnava si nu avem sanse sa ne facem bine" niciodata as avea curajul sa o spun cu tot optimismul.