duminică, 30 iunie 2013

Necesitatea democratiei participative!!!




       Necesitatea democratiei participative!!!!

       In toti acesti 23 de ani majoritatea politicienilor au dovedit faptul ca sunt dispusi sa recurga la orice tertip indoielnic doar ca sa culeaga cat mai multe voturi. Promisiuni pe care stiau ca nu au cum sa le onoreze, cumpararea votului cu sume derizorii de bani, galeti, pixuri, ulei, zahar, faina etc etc etc. Tipul asta de “discurs” electoral asimilabil mitei, a prins atat de bine incat la un moment dat, doar de ochii lumii, destinsii noastri politicieni au hotarat ca nu au voie sa dea alectorului cadouri mai mari de nu stiu ce suma. Complet aberant. De parca bunul simt, moralitatea si respectul trebuiesc legiferate. Ceea ce pe mine ma pune pe ganduri este dispretul imens al politicianului fata de alegator. “Adica cum, ma, sa imi dai doar 5o lei pentru votul meu? Cumpara-ma, frate, la un nivel mai decent. Iti bati joc de mine?”. Ei da, isi bate joc de tine, alegatorule. Iar prin tine isi bate joc si de toti ceilalti care nu se lasa cumparati atat de jegos de ieftin. Aspectul care deriva de aici este urmatorul: ma, cu 50 de lei mi-ai cumparat doar votul nu si sustinerea ulterioara neconditionata. Ori in atare situatie eu alegator ar trebui sa am posibilitatea sa te fac sa imi mai dai inca o data si inca o data si inca o data cate 50 lei. Cum? Destul de simplu, principial vorbind (ca tot am discutat pana acu` despre printzipuri). Pai daca mi-ai promis un anume lucru, cand te-am prins ca nu te tii de promisiune, ar cam trebui sa am posibilitatea sa te revoc tot prin votul meu. Cum? Pai fie strangem un numar de semnaturi egal cu numarul celor care te-au votat in fieful tau electoral, fie demaram procedurile de desfasurare a unui referendum local pe tema continuarii sau nu a activitatii tale ca parlamentar. Si daca toata tarasenia este gasita legala de o instanta de judecata, te duci matale de unde ai venit, adica unde a intzarcat mutul iapa. Iar tu nu ai decat sa mori in baie cu mana pe… gatul calului care behaie. Politic vorbind.
      De multe ori mi-am pus problema disfunctionalitatilor si lipsei de echilibru intre puterile statului. Si am mai si scris despre lucrul asta acum un an, prima oara. Pe presedinte are dreptul sa il suspende Parlamentul. Si este bine sa fie asa. Guvernul este cenzurat tot de catre Parlament. Si este bine sa fie asa. Dar pe Parlament cine il cenzureaza? De ce, daca hotararea Parlamentului de a-l suspenda pe un presedinte, sa nu fie socotita abuziva daca a fost contrazisa de votul popular? De ce sa nu plece onor Parlamentul acasa sau la vila sau pe unde si-au mai facut proprietati? Ori atat timp cat Parlamentul este format prin votul alegatorilor, mi s-ar parea foarte normal ca tot alegatorii sa aibe posibilitatea sa demita Parlamentul. Vorba aia: eu te-am facut, eu te omor. Cum? Pai de exemplu s-ar putea stabili un numar minim de semnaturi care sa ceara desfasurarea unui referendum de demitere a Parlamentului in totalitatea sa. Poate in felul asta ar invata onor imbecilii patriei sa se teama de alegator. Poate ar invata ca votul  trebuie sa fie imperativ iar votul meu nu inseamna ca idiotul are dreptul sa faca ce vrea el folosindu-se de delegatia pe care i-am dat-o eu. Eu l-am delegat nu sa faca cum vrea partidul lui si cum vrea muschiul lui, eu l-am delegat ca sa reprezinte interesul meu in virtutea promisiunilor pe care mi le-a facut, a galetii pe care mi-a dat-o, a kilului de faina cu care m-a incantat, a micului cu care mi-a luat mintile.
      Apoi, ma parlamentarule, eu nu mai vreau sa ai imunitate decat pentru declaratiile politice, ma. Iar daca aceste declaratii au miros de insulta sau calomnie sau ultraj, pai sa raspunda idiotimea ta ca orice muritor. Cum adica sa ai tu dreptul sa fii ultima instanta decizionala? Adica sa fie produsul singurului tau neuron (numarat cumulativ) ultima instanta care sa decida asupra destinelor tarii, asupra puterii judecatoresti, executive si asupra destinului meu? Haidade! Cum adica tu ai dreptul sa chemi la ordine pe cine vrea muschiul tau si asa atrofiat de grasime si trai imbuibat? Toate astea sunt DICTATURA parlamentara, ma democratul dracului, ma constitutionalul dracului, ma legalul dracului. Cu ce esti tu, ma, mai valoros decat mine? Uiti ca ti-ai castigat asa zisa valoare cu un mic si o galeata goala iar eu mi-am dobandit-o producand bani cu care tu traiesti mai bine decat mine? Macar sa o fi umplut si tu cu ceva, chiar si cu apa plata. Uiti, ma parlamentarule, ca daca nu esti respectat asta se datoreaza numai felului exhibitionist in care tu ti-ai permis, pe banii mei, sa te dai in spectacol in ceea ce ar trebui sa fie cel mai inalt for democratic? Pai eu de la cine sa iau exemplu? Nu de la tine? Si ti-am zis de atunci ca deschizi cutia Pandorei in felul asta. Ai democratizat injuratura, marlania ta, grobianismul tau. Ce te mira ca se democratizeaza si nemernicia ta? De ce nu iti place, ma premierule, cand esti injurat si hulit? Uiti cum faceai in opozitie? Si ti-am spus de atunci ca ai sa fii in situatia sa suporti exact ceea ce tu faceai. Acu nu iti place?
    Auziti, ma? Eu vreau o Constitutie care sa nu mai fie facuta pentru niciun Escu sau Nastase. Eu vreau o Constitutie in care centrul sa fie cetateanul, nu politicianul si statul. Statul nu esti tu, statul sunt eu CETATEANUL care traiesc respectand legile si Constitutia,  statul nu este “tagma jefuitorilor” si majoritatilor tiranice. Si pentru ca tot l-am pomenit pe al lu` Vladimirescu, vezi ca poate “ne intoarcem ca frunza si ca iarba primaverii”. Ai auzit ma? Ma indoiesc. Dar voi, cetatenii, ati auzit?


Niciun comentariu: