vineri, 13 aprilie 2012



          Consideratii pe langa subiectul zilei


         Se pare ca noi ca natie nu ne putem desprinde de un soi de fesitvism lipsit complet de decenta dar si extrem de impocrit. Nu ratam niciun moment sa ne ridicam in slavi realizarile, aniversarile, sa tinem discursuri si sa sfintim cu un sobor de preoti. De prea multe ori in spatele unor asemenea manifestari se afla dorinta noastra insatiabila de chiolhan, de baut, de mancat. Pentru un popor cu atata pofta de mancare este chiar susprinzator ca nu avem o cultura culinara temeinica, unica, subtila. Prea adesea mancam orice doar ca sa mancam si bem orice doar ca sa bem. Daca nu avem vreun avramut (nu intamplator l-am scris ca substantiv comun si nu propriu) sau un pod, sau un bilant contabil, sau un cincinal, atunci tragem un festivism religios. Si pe toate le sablonizam. Le imbracam intr-un formal atat de perfect incat pur si simplu uitam de esenta evenimentului. Eveniment cu sau fara ghilimele.
        De cateva zile mi se tot spune "PASTE FERICIT!". Am luat-o ca un indemn si am inceput sa pasc. Mai intai iarba din curte. Apoi am iesit si pe campul mioritic. Din nu stiu ce motiv, nu mi-a priit deloc pana acum. Posibil din cauza faptului ca nu sunt dominat de starea de fericire tampa. Ma gandesc ca ar merge in asemenea ocazii un mai domestic "sa iti priasca drobul" sau "sa petreci cumpatat" sau chiar si un impersonal "sarbatori tihnite". Cum adica "fericit"? Voi sunteti normali? Adica pana ieri la ora 15 si 28 de minute nu aram deloc fericit si brusc ma apuca starea de fericire doar pentru ca imi urezi tu sau tu sau tu? Nu este cam prea formal?
       Despre popi si despre pretentia lor de a fi buricul pamantului, poate pe saptamana viitoare. Astia chiar merita o atentie mai mare si ceva mai mult acid din partea mea pentru ca prea vor sa se identifice cu credinta mea si sa imi controleze, si astia, cat mai mult viata. Se pare ca au inceput sa hotarasca ei ce anume sa ierte si ce anume nu. Nu este prea multa vanitate? Mi se pare complet nefireasca tendita lor de a se substitui lui Dumnezeu pana la a stabili pentru care pacate acorda iertarea si pentru care nu. Fie ca sunt mai nevolnici, fie ca sunt mai plini de har, pana la urma tot oameni raman. Iar in cazul asta cum isi aroga dreptul un om, care prin definitie este imperfect, sa hotarasca ce pacate imi iarta mie si ce pacate nu imi iarta? Si cu atat mai mult, cum un om imperfect sa isi aroge dreptul la iertare? Dar vanitatea? Dar homosexualitatea? Dar lacomia? Dar avaritia? Astea sunt pacate numai ale altora? Lasati-ma sa cred in Dumnezeu. In voi nu pot crede mai mult decat cred sau nu in oricare alt om.
      In saptamana patimilor (am scris cu litere mici referindu-ma nu la simbolistica religioasa ci la eterna saptamana a politicianului roman stapanit numa de patimi) este votata in Senatul Romaniei o noua lege electorala. Si a trecut de Senat. In mod tacit, prin lipsa de cvorum. Oare o asa lege este de interes national au ba? Se pare ca si distinsii opozitiei si ai puterii au lipsit la greu. Ce zice si ce vrea legea asta? Pai cam vrea sa transforme un drept al meu intr-o obligatie a mea pana la a ajunge sa imi interzica sa votez. Sau, cu alte cuvinte, ar fi cam asa: daca tot nu sunt domniile lor in stare sa faca din poltica un domeniu al vietii sociale spre care omul sa isi indrepte privirile cu respect, macar hai sa il fortam pe roman sa ne legitimeze prezentele  ciunge din Parlamentul Romaniei obligandu-l sa ne voteze pe noi astia incompetentii si traficantii de influenta si cacanarii din prea multele haznale penale existente. INCALCAND chiar prevederile constitutionale. Nu ma priveste personal chestia asta pentru ca eu chiar am votat de fiecare data, si o voi face si de acum inainte,  pentru ca socot ca este un drept al meu pe care nu l-am avut, dar tot mi se pare aberant si neconstitutional felul in care niste imbecili incearca sa imi controleze capacitatea de a opta. Am voie sa optez inclusiv pentru  pasivitatea mea atunci cand vine vorba despre dispretul meu pentru politicieni. Nu pentru politica. De ce vreti sa imi luati dreptul asta?

Niciun comentariu: