luni, 26 martie 2012


          Recursul la metoda

          Imi vine uneori sa las dracului si inteligenta si bun simt si condescendenta si decenta si absolut tot ce are legatura cu valoarea, cultura, toleranta si intelegerea mea. De zeci de ani tot mananc rahatul pe care mi-l servesc cu nonsalanta aroganta tot felul de prosti si hotomani si boschetari care mai de care cu aere de mare smecher. Iar gasca asta interminabila si obscen repetabila incearca sa ma faca sa si cred ca rahatul despre care pomeneam, este si bun. Simpli parveniti intr-o prea prelungita epoca Dinu Paturica.  Arendasi arivisti a caror singura ratiune de a fi este imbuibarea cu orice chip. Mincinosul care ragneste ca il deranjeaza minciuna. Hotul care arata cu degetul alt hot. Nu am sa-mi iert niciodata ca in urma cu 23 de ani am stat in fata unei mitraliere nestiind ce urma sa se intample in secunda urmatoare. Pentru cine? Pentru astia? Pentru ceea ce se intampla? Sa fim bine intelesi: nu imi pare rau ca am facut-o. Am facut-o stiind ce vreau. Dar nu imi iert ca nu am stiut sa imi asum si varianta care a urmat.
        Cum dracu se face ca orice mare sau mic delincvent, fie ca este un tigan burtos cu ceafa lata ramas la jumatatea drumului dintre tiganul autentic (iar astia sunt din ce in ce mai rari) si romanizarea sa, sau de parlamentarul arogant dominat de credinta ca este vesnic si intangibil, in momentul in care derbedeul asta este  prins, imediat incepe sa sufere de nu stiu ce boala, incepe si plange in fata camerelor de luat vederi, devine mielusel. Unde le este barbatia violenta de pana atunci? Chiar atat de usor ii castreaza perspectiva unei vieti umile ca a oricarui roman care munceste ca sa isi duca zilele cat mai decent cu putinta?
       Si alegerile de anul asta le vor castiga tot ei. Indiferent de culoarea lor politica. Aceeasi parveniti, aceeasi avizi de putere, aceeasi lacomi care fura, insala, mituiesc si se lasa mituiti, corup si se lasa corupti. Evident in numele prea des clamat al poporului. Apoi isi vor plati polite. Vor falfai stindardul dreptatii si justitiei. Vor face totul pentru binele poporului. Si o sa li se falfaie la greu de toti ceilalti.

Niciun comentariu: