joi, 29 martie 2012



     Consideratii pe care nimeni nu le ia in seama


     Tara asta are nevoie de atat de multe incat noi nu am fi avut voie sa intram in criza. Nici acum trei ani nici peste zece ani de acum inainte. Sunt sigur ca s-ar fi putut ocoli aceasta situatie daca statul s-ar fi implicat in economia reala, daca ar fi pus accentul pe politici economice si abia apoi pe politici bugetare. Eu in mica mea firma, in momentul in care au aparut primele semne in 2008, am... inceput prin a face economii dar am fost sigur ca nu asta este rezolvarea ci gasirea solutiilor economice care sa limiteze efectele crizei si care sa mentina un nivel de eficienta macar acceptabila. Socotesc ca guvernarea PDL a facut foarte bine ca a luat acele masuri de austeritate, dar nu a stiut sa mearga mai departe. Salvand doar bugetul, s-a parcurs doar jumatate din drum. Sectorul intreprinderilor private mici si mijlocii, cele care de fapt au salvat bugetele acestei tari, au fost primele sacrificate si vulnerabilizate prin lipsa unor masuri economice care sa le sustina sa faca bani. Mi se pare aberant, din punct de vedere financiar si economic, sa te imprumuti bani din care platesti salarii sau salvezi banci, inainte de a-i roti macar o data in economia reala, locul care de fapt produce bani. Sufocarea intreprinderilor mici si mijlocii, pana la urma motorul economic si principalul sector economic care alimenteaza bugetul, denota pana la urma o limita impardonabila a guvernarii PDL. La fel de adevarat este insa si faptul ca nici opozitia, in afara de "jos Boc, joc Basescu" nu este capabila sa produca alternative economice viabile. Iar ca esenta, asta este tragedia acestei tari: lipsa unui factor politic competent, profesionist, responsabil.

Niciun comentariu: