miercuri, 14 noiembrie 2012



      Romania, stand-up tragi-comedy,

Pentru ca tot este ”gandind paralel”, adicatelea in acelasi timp cu tine dar si pe langa gandul tau, incerc sa ma refer la aparitiile presedintelui Basescu din ultimele doua zile. Evident ca fiecare tabara s-a grabit fie sa arunce la greu cu  noroi neargumentat (imi vine acum in minte, par un egzamplu, faptul ca un clantau de sindicat - nu pot sa ii zic leader - spunea ca ”Basescu si-a creat toate aceste instrumente tocmai ca sa subjuge poporul...”, adica DNA, ANI, CSM si CCR... pai nenica, DNA este PNA-ul creat de puscariasul Nastase iar alelalte trei sunt create la cererea expresa a CE si toate nu au chiar niciun fel de legatura cu ”poporul” ci cu marea frauda, cu marea coruptie, cu marea justitie si cu arbitrajul constitutional... deci: impotriva poporului?)  sau cu agheasma edulcorata mesianic. Ori mie unul ambele abordari mi se par complet tragicomice.  Pana la urma, dorit sau nedorit, contestat sau nu, reprezentativ sau nu, pana la urmatoarele alegeri prezidentiale (daca nu incalca GRAV Constitutia, asa zice litera LEGII), Basescu este presedintele LEGAL al Romaniei si ca atare, ca orice cetatean simplu sau complicat J)) , are dreptul la opinie, se bucura de acelasi drept la libertatea rostirii, chiar daca ”imbecilului” (am citat) adormit i se pare ca defaimeaza Romania. Mie unul mi se pare  tragic, dar si comic in acelasi timp,  ca in tara asta o singura voce  este ascultata (pentru a fi contestata mocirlos de unii sau adulata gretos de altii dar oricum toate lumea facand coada  la vorbele lui mai ca la fudulii de licorna transsexuala) cand de fapt vocea asta nu spune decat lucruri existente in gandul foarte multor oameni. Este inca o dovada a crizei reperelor, a crizei de autoritate, a crizei valorilor care sa aibe si notorietate. Pana la urma ce a zis?  A zis ca exista coruptie fara sa indice un azimut. Pai... exista au ba? Ca, din cate stiu eu, toate partidele incrimineaza coruptia. Drept este, de fiecare data coruptia este in partea cealalta. Niciodata in ograda proprie  iar cand este demascata (dincolo de faptul ca dau toti subit in boala), evident este razbunare politica, justitia este aservita, procurorii sunt niste nemernici.  Suna cunoscut? Ce a mai zis? A mai zis ca ne da coana Europa peste deste. Pai ne tot da de mai multa vreme. Si o face atunci cand vede niste deste in borcanul cu miere, fara sa tina cont ca destele alea sunt rosii, portocalii, galbene, verzi, albastre sau combinatii de culori.  Sa mai amintesc faptul ca singurii doi politicieni care au renuntat de bunavoie la imunitate atunci cand au fost acuzati, au fost Mitrea si Basescu? Restul s-au ascuns in spatele imunitarei barbatiii de partid. Evident ca fiecare dintre noi gaseste scuze atunci cand este vorba despre ”ai nostri” dar infiereaza cu manie de arhanghel beat atunci cand este vorba despre  ”ai lor”.  Cam despre ce ar mai fi vorba? Despre curvele ”lor” si curvele ”noastre”. Despre terentii castrati ai lor si despre terentii castrati ai nostri (ca sa nu zic facaturi de mucava). Despre nulitatile lor si nulitatile noastre. Despre parvenitii lor si despre parvenitii nostri. Despre incompetentii lor si incompetentii nostri. Despre demagogii lor si ai  nostri.  Si ar mai fi vorba despre nevoile tale si ale mele. Despre lacrimile tale si ale mele. Despre deziluziile tale si ale mele. Despre zambetul tau trist si al meu la fel de trist.  Despre copilul tau care ar vrea sa plece departe de casa Romania si despre copilul meu care vrea sa plece departe de casa Romania. Despre incapacitatea ta si a mea de a cantari  lucrurile, faptele, oamenii cu aceeasi oca. Despre incapacitatea ta si a mea de a ne departa de tragicomicul  ”ai nostri” si ”ai lor”. Si ar mai fi vorba despre faptul ca eu, tu, el sau ea nu suntem in stare sa creem repere, sa producem valori autentice si ne multumim sa ne baltim existentele ca simpli spectatori indobitociti volatil in fata acestui spectacol de stand-up tragi-comedy, cu un ochi razand bovin ingaduitor catre ”ai nostri” iar cu celalalt plangand incruntat fara  argument catre ”ai lor”. 

Niciun comentariu: