duminică, 25 noiembrie 2012




            Romania, prin romani, cale batuta spre dictatura

      Zi de zi, de 23 de ani, descopar apetitul masochist al romanului, pentru dictatura. Eu si inca multi altii ne-am nascut prea devreme. Zi de zi,  daca celalalt nu are puncte de vedere identice cu ale noastre, ne este dusman, nemernic, jeg, uslas sau basist.  Zi de zi,  otrava indoita cu excremente indoctrinate tasneste din gurile noastre ca dintr-o vidanja ce se cere golita. Zi de zi incercam disperat, fiecare in parte, sa fim singurii purtatori ai adevarului... de partid.
      Democratia moderna (demos=popor, kratos=putere) fara respectarea drepturilor omului (egalitatea in fata legii, dreptul la opinie si alte nimicuri asemenea), fara pluripartidism si fara limitarea si separatia puterilor in stat (asa zice Wikipedia) devine doar democratie proletara sau de sorginte fascista. Iar, pe prima,   am trait-o din plin in anii de tinerete.
      Intr-o seara, in timpul unei dezbateri strict pe teme juridice, intervine foarte abrupt un tip (am citit pe contul lui ca este avocat, destul de tanar) si intra direct in subiect: invective, jigniri, otrava doctrinara (evident anti fara sa aibe decenta si curajul sa isi afirme atitudinea ferma pro ceva sau cineva) doar pentru ca omul din domeniul juridic care incepuse dezbaterea, nu era pe placul muschiului sau spalat si ala odata cu creierul (macar de ar fi stapanit regulile gramaticii limbii romane) amintitului avocat. Si da-i cu leprelor, mizeriilor, serpilor, pedelisti de cacat (eu nu sunt si probabil ca nici altii de acolo; nici pedelist nici de cacat)  fara sa spuna un singur cuvant, pro sau contra, referitor la subiectul in dezbatere. In conformitate cu definita democratiei moderne, tu carei democratii vrei sa ii apartii, stimabile? Evident ca nu am putut sa nu remarc lipsa camasii de forta si ca urmare am devenit singurul sarpe, mizerabil, fara coloana vertebrala (o am bai putoile! ma cam doare si s-a cam anchilozat in pozitie verticala) si mi-a si amintit sa am grija ce fac cu afacerea mea ca se schimba acusica puterea si o sa vada el ce se ascunde in spatele afacerii mele. Iti spun eu bai: 30 de oameni care, nefavorizati de  PSDR nici de CDR nici de PSD nici de DA nici de PDL au muncit ca sa reziste mizeriilor fiecarei puteri VREMELNICE din tara asta.
     In alta seara, un irascibil de partid, in timp ce eu dicutam pe teme civice, intervine si incearca sa ma puna la punct spunandu-mi ca nu mai este vremea sa dam fite din noi, ca s-a saturat de ifose si sclifositi si ca trebuie sa votam ca sa desfiintam pentru totdeauna ciuma rosie altfel va veni apocalipsa. Am si avut convingerea, pentru cateva secunde, ca a coborat f`un arhanghel sa imi vesteasca sfarsitul tuturor lumilor.  Mai tov-ule de dreapta bugetara… Eu oricum votez dreapta pentru ca, prin ceea ce fac zi de zi si prin felul in care vad dezvoltarea societatii din care fac parte, sunt om de dreapta. Iar pe de alta parte, nu vreau sa renunt la dreptul meu de vot. Dar nu o fac, bai  balon ideologic, pentru ca mi-o cere cineva. O fac pentru ca vreau eu si pentru ca valorizarile mele, care  ma privesc NUMAI pe mine, ma indeamna sa o fac  nu pentru ca vine sa imi toarne cineva otrava doctrinara in ceaiul meu si asa suficient de amar. Ma lasi cu tipul asta de discurs de activist de partid  incult care imi jigneste inteligenta cu tendinta asta de a-mi impune ce sa fac? Lasa-ma in boii mei ca stiu oricum ce scursuri si ce jeguri de oameni s-au strecurat si in dreapta. Cam aceeai care sunt si in stanga, de aceeasi factura: viitori nesimtiti de patid care spera la un trai bugetar fara principii (de stanga sau de dreapta) si fara griji.
    Votez cu dreapta inca de cand voi, toti limbricii care au pretentia ca au descoperit America, tremurati de placere lingand urmele pasilor lui Iliescu iar eu il votam pe Ratiu cu certitudinea ca o fac impotriva vantului. Votez pentru ca sper ca in PARLAMENTUL tarii MELE se vor strecura din ce in ce mai multi oameni (si de stanga si de dreapta) care sa  gandeasca  la ROMANIA si nu numai la partidul din care provin,  care sa  gandeasca sa il reprezinte pe cetatean nu sa il conduca. Eu nu am nevoie sa ma conduca nimeni. Am nevoie doar de reguli clare pe care sa le respecte TOTI. Iar daca voi parlamentarii, oameni din structurile statale nu faceti in felul asta  si va socotiti deasupra legii, fiti siguri ca, cel putin,  am sa incerc sa fur la fel ca voi. Si sa nu dea dracu sa imi spuneti ca eu nu am voie iar voi aveti.
    Imi fac ochii roata si vad cam peste tot acelasi apetit pentru dictatura indiferent ca ochii mi se duc la stanga sau la dreapta. Pe mine nu contati. Daca veti reusi, va fi doar Romania voastra. Eu voi continua sa vreau Romania democratica. Aia in sensul democratiei moderne: aia cu libertatea optiunii si respectarea ei, aia cu dreptul la opinie, aia cu limitarea si separatia puterilor in stat, aia cu EGALI in fata legii. Si nu doresc nimanui sa ii devin dusman.  Chiar daca Romania, prin romani, nu s-a saturat de dictatura. 

Niciun comentariu: