luni, 6 august 2012



    Tara arde iar Guvernul continua  sa Basescu

      Imi propusesem ca si astazi sa vorbesc despre scurtul meu periplu, fara tinta si fara scop, prin tara. Dar, pentru ca respir aerul din Romania, nu pot sa nu fiu conectat, fara voia mea si fara sa ma intrebe cineva, la etern generatoarea de contrarietate, Romanie. Stau si ma intreb tamp: ma, cat de prost poti sa fii sau cat de prost poti sa ma crezi pentru ca tu ca prim-ministru (wikipedia asa il scrie substantivul asta, cu cratima) sa iesi pe sticla si sa afirmi ca un cetatean oarecare, care nu are nicio functie in stat, nicio posibilitate legala sau factuala, sa intervina in activitatea Guvernului Romaniei si sa il faca nefunctional si, cu atat mai mult, sa determine, prin atitudinea sa, demisia unor ministri si schimbarea altora. Pai in cazul asta fie cetateanul cu pricina este tatal vostru, fie voi sunteti completamente idioti. Sincer sa fiu, chiar mi-as dori ca atitudinea critica a ORICARUI cetatean sa va puna pe jar pentru ca in cazul asta cuvantul meu ar trebui sa demoleze multe guverne. Si cum nu este asa, nu sunt eu indreptatit sa spun ca imperturbabilul meu prim-ministru (aici sensul este  “de neconvins”… pentru ca nu reusesc sa il conving ca este un manipulator de un diletantism pur si simplu hilar sau un profitor execrabil atunci cand, aruncand asemenea afirmatii, asmute si isterizeaza neganditorii bipezi care sunt dispusi sa manance rahatul guvernamental cu spor si devotiune si sa mai si spuna, din proprie initiativa, ca este deosebit de gustos) nu vrea decat capul acelui cetatean (oarecare in momentul asta), dincolo de absolut orice urma de rationalitate? Sau poate exista o motivatie pe care eu nu o stiu. Nu mi-o spui, ma, si mie?
      Despre stenogramele sedintei PNL (la care a participat activ  interimarul si alti cativa fuduli… ca sa fie destul) in care se planifica ce si cum cu listele electorale, ce sa mai spun? Ma interimarule, ma cocalarule, cat crezi tu ca mai ai voie sa sfidezi Constitutia fara sa iti rupi gatul? Tu crezi ca daca sunt cateva milioane de oameni care nu stiu ce este aia si cu ce se mananca, astia chiar iti dau dreptul si iti legitimeaza atitudinea ta abuziva, ilegala si neconstitutionala? Ba, chiar asa fara cea mai mica retinere, macar de forma? Nu esti sanatos nici tu! Cum, ma, sa fiti atat de prosti sau sa va doara fix in pix si sa puna mana pe stenogramele astea un ziarist oarecare? Voi chiar sfidati nu numai bunul simt si legalitatea dar pur si simplu va bagati picioarele in inteligentele altor multe milioane de oameni. Cu ce drept?
      Cand demisionarul ministru Rus a aparut ca membru in acest guvern (pe care eu l-am numit din start “de incropeala”, “de neispraviti”, “de neprofesionisti”), m-am minunat foarte tare si mi-am zis ca eu sunt cel care s-a inselat in privinta respectivului. Nu puteam sa uit “grupul de la Cluj”. Baieti destepti, verticali, adevarati oameni care sa faca politica. Astazi insa omul asta mi-a aratat clar ca inca mai sunt oameni demni care, dincolo de doctrina la care au aderat din convingere si nu din oportunism, inteleg sa nu isi negocieze profesionalismul si demnitatea si sa nesocoteasca legea doar pentru ca partidul i-o cere. Singura chestie cu care a dat-o in bara a fost faptul ca l-a numit si pe suspendat printre cei care au exercitat presiuni asupra lui. Cum, atat timp cat asta nu mai are nicio parghie de putere? Aceeasi atitudine am vazut-o (cu bucurie) la un primar PNL-ist din nordul tarii. Si asta spunea ca el aplica DOAR legea atunci cand Guvernul ii cere sa deformeze realitatea producand liste convenabile pentru putere. Ma inclin, baieti! Probabil ca mai sunt si altii ca voi. Si ar fi de preferat sa fie asa. In tara asta chiar avem nevoie de LEGE!!! Cred ca presedintele suspendat (care a facut inca o demonstratie ca stie legile care il privesc pe un presedinte) a sarit calul cand a spus ca demisionatul ministru Rus este incompetent. Eu cred ca respectivul nu a mai vrut sa fie partas exact la incropeala guvernamentala. Pot accepta si ca sunt eu naiv si nu stiu ce spun… Ma incapatanez sa sper ca demnitatea si onorabilitatea nu au disparut din Romania.
     Diametral opusa demnitatii celor doi (pe care i-am amintit deja) este atitudinea profesorului Marga care va accepta probabil functia de ambasador in Germania dupa ce a fost un execrabil ministru de externe.
     Lui Dusa i se da o caciula mult prea mare pentru capul lui mic. Probabil parul bogat i-o va tine o vreme pe ochi, suficient cat sa se faca ca nu vede nimic.
     Nu mai spun nimic despre concitadinul meu clantau Voicu. Chiar nu am nimic de bine.
     L-am vazut si pe distinsul vrancean (si asta decupat cu foarfeca din Miorita) Oprisan cum plangea la tv pe pieptul bietului, napastuitului roman. Cand vezi unul din asta vorbind in felul asta, nu stii daca sa dai in ras, in damblageala sau sa vomiti sagalnic.
     Numirea judecatoarei Pivniceru de la CSM in functia de ministru al justitiei mi se pare similara cu a pune un adult pe un scaun dintr-o sala de clasa de prescolari. Muierea asta pare si inteligenta foc dar si extrem de versata si cu o mare putere de autocontrol. Am urmarit felul in care raspundea intrebarilor unor ziaristi si mi-a placut felul extrem de abil (si natural) in care ocolea raspunsurile sforaitoare sau ipocrite. Nu prea ii vad locul alaturi de un Sova, Corlatean, Ponta, Antonescu sau oricare alt sacal rapace a carui moralitate politica nu depaseste interesele proprii sau maxim de grup. Sau… mai stii? Ramane sa vad daca sunt naiv si de data asta. Sincer chiar nu stiu cum o sa stea femeia asta (posesoare a doua titluri de doctor) la aceeasi masa cu un doctor parat. Si dovedit. Si sa mai si accepte ca asta sa ii fie sef.
      In timpul asta soarele secatuieste PIB-ul iar eu ma pregatesc sa salt pretul la produsele fabricate la mine.
      Oare cand se vor ocupa astia si de altceva decat sa il beleasca pe Basescu? Ca pana acum nu au facut absolut nimic din ceea ce promit de cativa ani. 

Niciun comentariu: