joi, 18 aprilie 2013





        Dreapta bolnava.
        Furie cu lacrimi in gat.

        Hai ca ma apuca rasul!!! Da rau de tot!!! Un fruntas din Forta Civica spune azi pe un post tv (facea publica infiintarea unei Romanii Liberale) ca pana acum totul s-a invartit in jurul unor oameni si nu in jurul unor idei. Iar aceasta Romania Liberala, ca fundatie, urmeaza sa fie compusa in jurul catorva PNL-isti (ce trec drept dizidenti in PNL) si inca alti cativa din FC. Adica cum, badie? Pai parca ai zis ca nu in jurul unor nume. Sau singurii purtatori de idee sunteti tot voi astia care apareti in forte, in miscari, in tot felul de dracarii in care nu are nimeni loc in afara de voi cei  constituiti in grupuri si grupulete? Ma, voi chiar va bateti joc de noi? Cum dracu de va gasiti numai voi intre voi? Sau dincolo de voi ideea, principiul se stinge brusc? Pe mine unul m-ati dus cu presul cu ICCD-ul. Am crezut ca un nebun in bunele voastre intentii. Ca sa ce? Ca sa aflu ca va stransarati voi intre voi doar ca sa vedeti cam cati v-ar putea sustine daca o virati, doar cativa dintre voi alesi pe spranceana, spre cateva fotolii parlamentare. OK. Am inghitit-o si p`asta. Mi-am oferit serviciile, complet dezinteresat (nu mai vreau mariri, recunoastere, fonctii, alte daravele din astea ca nu imi mai tin de cald),  dar nu ati avut nevoie. Nu este problema. Dar ce sa vezi? De la clamatele recuperari de valori din societatea civila, aflu ca a cazut napasta reprezentarii si conducerii turmelor tot pe cativa dintre premiantii clasei. No problem. Eu am refuzat sa fac parte dintr-un partid cu un statut care propovaduieste obedienta fata de esaloanele superioare de partid si de stat institutionalizate dupa un model de statut pecerist inchis, opac, discretionar. Nu a fost nici asta problema. Am continuat sa sustin cu sufletul ideea de “dreapta” in masura in care o alta “dreapta”, pedeleul, nu reusea sa iasa la suprafata din stratul gros de noroi in care se afundase. Am inghitit cu harscaieli pe esofag alianta aia ciudata intre niste noroiosi si feciorelnica Alba ca Zapada deja perforata intens de cei sapte pitici, in grup. Am fost impotriva acelei aliante si din motive morale dar si din motive electorale. Chiar m-am intrebat serios dar nimeni nu a putut sa imi dea un raspuns: cine si cati,  in afara de cei cativa din conducerea FC, au fost intrebati daca sunt de acord cu acea alianta? Am convingerea ca majoritatea simpatizantilor si membrilor FC nu au fost de acord.  Eu as fi preferat sa se construiasca ceva temeninic nu sa se alerge dupa fo cateva fotolii parlamentare. Dar na, cine sunt eu sa am voie sa gandesc si sa vreau? Ete ca SUNT chiar daca voi nu vreti si oameni care sa gandeasca dincolo aplauze si ranjete obediente. Am crezut ca o sa mi se usuce mana (la fel ca atunci cand l-am votat pe Iliescu ca sa nu iasa Vadim Tudor) atunci cand m-am dus sa ii votez pe candidatii aliantei dreptei din colegiul meu. Dar m-am dus sa votez pentru ca votez de 23 de ani numai dreapta. Este convingerea mea doctrinara si atunci cand votez, nu votez oameni ci doctrina (chiar daca in toti acesti 23 de ani “dreapta” s-a dovedit, ca doctrina dar si ca actiune, mai de “stanga” si mai stangace decat ceea ce reprezenta “stanga” in tara asta). De fiecare data, la toate alegerile ca si cand, in mod disciplinat, trebuia sa ma duc sa semnez condica de prezenta ca un disciplinat profesionist ce sunt.
         Apoi mi se falfaie viril pe sub nas, iarasi, goarna adunarii celor nepatati si valorosi si bla bla bla. Se anunta INTENTIA de constituire a Miscarii Populare. Atentie!!! INTENTIA numai. Dau navala (eu si inca alti zeci si sute) in primele zece minute de la anuntarea INTENTIEI si semnez aderarea la principiile enuntate. Coincideau cu ceea ce cred eu despre societate, politica, oameni, competitie, promovare. Ca sa aflu la numai cateva zile ca vom fi anuntati care este compozitia conducerii. Pai cand ati avut, fratii mei, timpul material necesar ca de la intentie sa treceti direct la prezentarea legala si institutionala a unei fundatii si a conducerii ei? Ca asta ia cateva saptamani macar. Poate chiar mai mult. Cine si pe ce criterii v-ati ales cand SI voi ati clamat deschiderea, recuperarea valorilor din societate bla bla bla? Drept este ca numele catorva le stiu si baietii imi inspira incredere. Dar principiul tot a fost calcat in picioare. Ca sa nu mai spun ca din conducerea anuntata s-au desprins detasat si nume (eu unul habar nu am cine sunt oamele alea) controversate. Pai iarasi m-ati intepat si v-ati folosit de speranta mea curata. Boooonnn.
        Iar azi aflu alta boacana. Si iarasi sunt scuipate principii. Dar iarasi sunteti doar voi. Cum vine asta, nenica? Adica de fiecare data ideea, principiul, doctrina, valoarea sunteti numai voi cativa? Ba, ma lasati? Voi chiar vreti sa nu ma mai prindeti la vot? Mie personal, ditamai prostul increzator in dreapta, mi-a mers cel mai prost afacerea (cu exceptia perioadei de cand USL este la guvernare) in perioadele in care dreapta a guvernat. Ma rog… nu fac din asta o regula dar eu asa am patit.
       Ma, sunteti ICCD (tot voi), FC (tot voi), NR (tot de-ai vostri), MP (tot dintre voi selectati fara ca altii sa mai aibe loc) si acum Romania Liberala (tot voi). Ati innebunit? Voi va uitati in cate directii dispersati dreapta? Ba, pe voi va teleghideaza Voiculescu? Jocul cui il fac orgoliile voastre schizoide? Ma, luati-ma toti pe mine sa fac naveta intre voi sa va indemn dracului sa va bagati capetele in apa rece. Veti fi surprinsi si voi sa constatati cat de mult vi se vor contracta. In loc sa ii lasati pe nebunii astia frumosi care traiesc doar din speranta, obida si munca, sa se uneasca, voi faceti pe dracu in patru sa fragmentati totul pana la rarefiere? Ce dracu este in mintile voastre? Ma astept ca si pedeleul si peneleul sa mai faca si astia niste aripioare ca niste polipi cu potential malign ca sa fie tabloul complet. Evident ca la un moment dat toate aceste nefericiri se vor alia intre ele si vor face doar din conducerile lor, un partid. Care evident va avea nevoie doar de votanti. Ia mai duceti-va dracului! Voi chiar nu vedeti ca prin dispersia voastra bolnava lasati un mare loc gol? Ia ghiciti cine il poate ocupa. Noooo!!! Nu va ganditi la stanga. Ei sunt stabili si bine organizati.

Niciun comentariu: