miercuri, 9 mai 2012


      Dreptate dupa ureche sau dupa interese? 

      Ca principiu nu ai voie sa repari o inechitate cu o alta inechitate. Iar cand se intampla asa, este imposibil sa nu te intrebi ce ascunde de fapt lucrul asta. Ca guvernul actual a promis ca va da inapoi pensionarilor sumele oprite abuziv, este in regula. In neregula mi se pare ca lucrul asta se va produce in opt transe si, in special, complet abuziv mi se pare faptul ca banii vor fi dati inapoi fara ca cineva sa fie pedepsit si fara ca statul sa plateasca macar dobanda aferenta acestor bani. Ca esenta, statul s-a inprumutat la niste cetateni, fara dobanda. Ce se intampla daca eu contribuabil nu platesc la timp niste dari? Dupa numai doua zile de la data scadenta statul demareaza executarea silita. Ca sa nu mai vorbim de penalitatile inrobitoare. Acei oameni pe cine sa execute silit? Atunci cand statul se imprumuta la banci, plateste nenica statul dobanda la greu, dupa care domnul stat favorizeaza tot bancile si nu cetateanul pe care il agreseaza si il umileste in fiecare zi. Genul de reparatie despre care vorbeam la inceput se refera la faptul ca onor guvernul Romaniei a hotarat sa ii amnistieze fiscal pe cativa romani (numai vreo 300 000 se pare), bugetari ai statului, care au primit niste sume de bani necuveniti, bani pe care ar fi trebuit sa ii dea inapoi. Sa fim intelesi!!! Nu ma refer la faptul ca  amnistia respectiva ajuta cat de cat niste oameni si asa destul de prost platiti sa nu devina si mai saraci. Nu ma refer nici la faptul ca sigur unii dintre ei nu sunt chiar saraci. Ma refer strict la faptul ca daca tot faci asa ceva, fa-o la nivelul intregii societati. Evident ca domnul Guvern ar spune ca nu are cum sa produca masuri reparatorii la nivelul intregii societati. Nu ma intereseaza pe mine asta. Pe mine ma intereseaza de ce nu suntem toti egali in fata legii, de ce nu suntem cu totii favoritii statului in aceeasi masura? Cu ce sunt eu, mic intreprinzator care am dus greul acestor ani si am platit infinit mai mutl decat orice bugetar, mai prejos decat un functionar dintr-o primarie sau o prefectura?  Nu cumva in acest fel actualul guvern nu face altceva decat sa isi mai cumpere niste voturi pe banii mei si ai tai si ai oricui altcuiva si cu totii  va trebui sa punem la loc acesti bani? Si de ce eu si tu si oricine altcineva sa nu beneficiem in cazul asta de bunavointa onoratului stat? Cu ce suntem noi mai de categoria a doua pentru ca statul sa nu ne faca si noua asemenea favoruri? Ce dracu le da voie sa ne invrajbeasca unii impotriva altora in felul asta atat de marlanesc?

Niciun comentariu: